Ważne podobieństwo i przeważający charakter
Jeśli czynności pośredników mają cechy usług reklamowych i usług badania rynku to jest to wystarczające do uznania, że wynagrodzenia za te czynności podlegają opodatkowaniu.
Spółka tłumaczyła, że pośrednicy zobowiązują się wykonywać czynności polegające na pośredniczeniu w sprzedaży produktów spółki i szczegółowo jej opisała. Zastrzegała jednak, że głównym celem umów pośrednictwa jest zwiększenie sprzedaży produktów spółki na rynkach zagranicznych. Szerzenie akcji informacyjnej, docieranie do klientów z materiałami marketingowymi, itp., które to czynności są konieczne dla prawidłowego i efektywnego zdobywania nowych nabywców produktów mają charakter wtórny.
Zapytała czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia należnego pośrednikowi z tytułu umowy pośrednictwa jako płatnik ma obowiązek potrącić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20 proc. w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT tj. tzw. podatek u źródła?
Wbrew oczekiwaniom spółki fiskus opowiedział, że tak. Przypomniał, że art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT przewiduje podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium RP przychodów z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta